چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 15 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۷:۲۰:۵۹

به منظور انتقال فناوری و ساخت کشتی
ایزوایکو و آی‎اچ‎سی هلند تفاهمنامه همکاری امضا کردند

باشگاه خبری فراساحل: تفاهم‌نامه همکاری در ساخت کشتی و تبادل فناوری میان مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) و شرکت هلندی IHC در حضور وزیر زیرساخت و محیط زیست هلند امضا شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا، حمید رضائیان، مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) درباره امضای این تفاهم‌نامه گفت: براساس این تفاهم‎نامه شرکت ایزوایکو و شرکت آی‎اچ‎ سی هلند در زمینه‌های مهندسی، تبادل فناوری، ارتقای مهندسی ایزوایکو، ساخت و تامین تجهیزات با یکدیگر همکاری می‌کنند. وی، تعمیر تجهیزات، پر کردن خلاء مهندسی و ساخت موتور را از دیگر موضوع‌هایی اعلام کرد که در همکاری میان ٢ کشور عنوان شده است. مدیرعامل ایزوایکو هلند را کشوری کاملا دریایی و دارای صنعت کشتی سازی بسیار قوی دانست که می‌تواند سبب ارتقای توانمندی شرکت ایزوایکو شود.

رضائیان با بیان این‌که ظرفیت سرمایه‌گذاری در صنعت کشتی‌سازی ایران برای هلندی‌ها وجود دارد، گفت: در زمینه دانش تخصصی، انتقال فناوری، ساخت و توسعه تجهیزات زمینه‎های مطلوبی برای همکاری وجود دارد. به گفته وی، با ساخت یک شناور بیش از ۱۲۰۰ نفر شغل و بازاری تازه ایجاد می‌شود که ضمن حفظ اشتغال، توسعه پایدار اشتغال حرفه‌ای را هم به دنبال خواهد داشت.
ملانی شولتزفان هیگن، وزیر محیط زیست و زیرساخت هلند هم در امضای این تفاهم‌نامه ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های لازم میان دو کشور عملیاتی شود. براساس گزارش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ( ایدرو) وی افزود: شرکت‌های هلندی می‌توانند در زمینه تامین نیازهای آموزشی و انتقال تکنولوژی به ایزوایکو کمک کنند.

وزیر محیط زیست و زیرساخت هلند چهارم آبان وارد بندرعباس شد، نمایندگان و رؤسای شرکت‌های بین‌المللی پیمانکاریِ BAM، کشتی‌سازی Damen، بندر روتردام، شرکت ساخت و تعمیر زیرساخت‌های دریایی Royal Boskails Westminster، شرکت فناوری فراساحلی Royal IHC، موسسه تحقیقاتی دریایی STC Greop، شرکت پیمانکاری لایروبی Van Oord و آژانس مهندسی و مشاوره Witteveen+Bos نیز حضور داشتند. ملانی شولتزفان هیگن وزیر محیط زیست و زیرساخت هلند به دعوت حمید چیت چیان، وزیر نیرو به ایران سفر کرده است که پس از برگزاری دیدارهای متعدد در تهران با مقام‎ها و مسئولان عالی کشور، چهارم و پنجم آبان به بندرعباس سفر کرد.



  کد خبر : 2660
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :